Thursday, February 4, 2010

my 2nd lover...

camne nak cakap eh?? dah dah.. xyah susah2 nak karang ayat bunga2 sebab me memang xreti pun.. hehe.. so straight to the point je la ek..

introducing my second lover...

NOKIA 5800 XPRESS MUSIC (gambar dari en google)

hehe.. akhirnya dia milikku setelah puas meng'usha' beberapa Nokia store kat MV tu.. Abang kata ni birthday present in advance.. thank you Abang.. muah muah.. =D ye, Abang bagi awal. my birthday lagi 9 hari.. n ye lagi, Abang memang xreti nak wat surprise bagi present on mybday.. dia kata kalo dia beli sindri, takot me xsuke plak.. kang dia plak rasa nyesal.. haha.. kira suprise le juga ni kan.. time dia bawak g kedai hp pun me da rasa tekejut dah sebab sebelum ni puas wat muka seposen ajak g 'tengok' hp, xde dia layan pun.. alih2 ari tu, dia laju je menonong g kedai hp tu.. hehe.. tapi sebenarnya hati da berbunga riang dah.. ceh, tapi control ayu lagi.. uwekk..

memula tu ingat nak amik e71, tapi layout kat 'menu' tu cam kureng sket.. plus memory 5800 nih dapat 8G.. padan la dengan orang yang memang lambat je nak transfer gambar ke lappy kan.. lagi plak, camera dia 3.2mp Carl Zeiss, e71 3mp je.. lagi best, skrin dia memang lebar.. kata ada 3 button je.. len suma kena touch.. haa.. yang macam pick gitar attach kat fon tu pn bleh guna wat stylus.. guna jari pun boleh, kalo takat nak touch nombor tu, confirm kena la.. hehe.. lagi, nak type sms bleh pilih nak keypad camne, QWERTY pn bleh, cam keypad biasa pn bleh..

lagi... since kat umah ni pasang router, so bleh guna internet kat mana2 ceruk kalo on wi-fi, even kat 'bilik menung'.. ceh, gedik gila kan, konon2 wat cam kedai plak.. laptop dok ade, tapi ngada2 nak surf guna hp.. sila uwekk sekali lagi.. hehe.. lagi plak, sangat user friendly, xyah nak search menu dalam2 coz kat screen tu pun da link dengan benda yang selalu kite guna spt clock, bluetooth, calendar etc.. try la guna baru tau.. promote le plak kan...

brapa banyak lagi daa.. dah dah 'ciwi' sket2.. tata..

3 comments:

Tia said...

makcik mah...aku pon dah lama pkai handphone nih...memula pakai macam best la kan. dgn touch screen, etc. lelama boring and susah plak nak tekan2 touch pad tuk type sms tanpa memandang screen. Aku dulu pkai hp samsung type laju gile. now dah macam asek tersalah jek. Oh, dan hp aku slalu ter-off sendiri. Tak best betul. So bagi aku, hp nih memula jek best. Pastu tak best dah. Hehe. Pendapat aku jerkla...

Anyways, happy advanced birthday dan selamat meng-explore hp baru!

azimah fauzy said...

haha.. oo ko da lama pkai ke? xpenah cite pn.. so far aku ok lagi la kan, kata br pakai hehe.. sronok lg nk godek2.. tah lelama sama cam ko.. ;D

oo yg samsung slide kecik tu ke?? aku tau ko taip laju, dlm klas dlu slalu tgk ko bls sms smbil muka pndg lecturer kan.. haha.. so skrg ni ko pkai hp apa lak???

hehe.. tq2.. xnak kasi hadiah ke..

Tia said...

aku masih pakai nokia5800 la..tak mampu la i nak tukar hp baru...hehe..
aku dulu suka la godey2 hp tuh..now just tuk sms/call/FB/internet/GPS...

aku kan "pelajar cemerlang"...aku memberi tumpuan yg sepenuhnya kpd lect...kekekeke... statement tipu..hehe

hadiah? hmm? buat2 tak nampak ayat itu.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails