Friday, April 9, 2010

terasa macam...

terasa macam nak pergi slimming centre je! haha sila gelakkan saya beramai2.. serius.. terasa macam dah amat gemuk.. n lemak2 sedang bermaharajalela di setiap pelusuk badan.

orang kata lelemak ni senang melekat kat surirumah, maklum la asalkan lapar je masuk dapur.. lapar je bukak tin biskut, bukak peti ais.. kalo xde watpe pun, mulut rasa nak mengunyah je.. anak makan, mak pun makan.. anak tido mak bleh makan dengan aman.. hehe.. orang kerja makan time rehat je kan.. so disiplin le sket.. dok rumah ni, xde maknanya ;D

nak workout? haha harap mop dengan penyapu je la.. nak betul2 joging, tah time bila la.. hujung minggu petang2 Abang main bola.. tunggu Arissa bleh jalan/lari la kan.. bleh main kejar2 dengan dia.. xpun main nyorok2.. oh~ alamatnye dapur xberasap le kalo asyik main je hehe..

hari tu pernah cakap kat Abang,
me: Ima nak pergi LWM or SW bleh tak?

Abang: oh~ hari tu Abang dengar radio k.Engku cakap rugi tau g wat treatment kalo lepas bersalin anak 1st. sebab nanti lepas bersalin anak ke 2 ke 3, kembang balik, bankrup le.. dia kata, kalo dah terasa xnak beranak, haa time tu baru wat.. baru le berbaloi.
Haa lagi satu, kalo takat nak turunkan 5kg, baik xyah.. alang2 kalo da gemuk tahap kena turunkan sampai 20kg, tu xpe la..

me: huhu *nangis*

haa.. xreti2 lagi pn Azimah oii? pegi la cari alternatif lain.. haha

3 comments:

Mrs. Ishamizu said...

hehehehehe...nway, samala akk ima, akk rse akk sdg mengembang dgn jayanya ni..nk2 iris pn jd mcm zahin jgk very clingy baby, jd k.izu mmg tok leh wat keje lain..pntg k.izu nk ke dapur..nk wat apa2..cth nk cuci pgan pn dia nanges jgk tarik2 hjg bju kte...kdg2 tjatuh2 dia sbb tk balance kn..adui..

Tingat time ngajar last yr..hui sng turun brt, apa taknya tiap2 hr naik turun bgnn 4tgkt..dr satu kelas ke satu kls..hihi..ni dok umah, tangga pn tade!:D Ima kn rumah double-storey, apalagi naik turun tga smbl bwk arissa laa..hihi..konfem kurus!:D

azimah said...

oh lo lo.. Iris pun suke ngekor jugak ker.. ingat kot ada kakak dia kurang sket. da ada teman main kan.. Arissa pun sama naik gak ni. nak kena ada org teman dia main.. kalo x, nangis je dok peluk kaki.. sedangkan dapur dgn ruang tamu dekat je pun.. ;D

harus dicuba nih.. rasanya 2 3 hari pertama cam pancit je haha.. k.Izu pun bleh wat ape, ulang alik dapur ke ruang tamu 30x hari2 ;D confem slim..

Mrs. Ishamizu said...

tga tade tk sama..;p ok mari kte sama2 exercise..hehehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails