Friday, August 13, 2010

santan kotak

err.. nak tanya ni kepada kawan sekalian.
sapa tau, kalo santan kotak kecik tu kan, sama dengan bape biji kelapa ek?
dia pun pekat semacam je kan.
camne u all guna/sukat dia ek?
lagi satu, cap apa yang best ek?
cap ayam ke, MS ke apa ek?

sekian,
beta yang confuse :D

10 comments:

Nadiya said...

aku hentam jek guna macam2 mana pon. Janji sedap masakan aku. Haha! aku selalu guna kotak kuning. MS kot

makbed said...

akak ialah penggemar santan kotakss. yang kaler kunin.

salu kalu wat gulai untuk 2 org makan, sekotak kecik tu boleb pakai 3 kali.

membantu tak?

azimah fauzy said...

Nadiya,
tu ah.. aku pn kekadang hentam gak. tapi kalo nak wat kuih tu yg nak tau tu. takut terover lemak plak. haha. kalo wat kari bleh gak adjust. tenkiu eh

azimah fauzy said...

k.Liza,
oh tq2. kiranya kotak kecik bleh wat 3kali gulai la ye. hihi. xpe nanti sy try sukat tgk.

makcikrehan said...

makcik pon tatau. selamani main tibai jer. agak2 pekat kira cukupla kot. hahaha...

tapi kalau masak kari, selalu fail bila pakai snatan kotak. ada putih2 jer kat dlm kari tu.

ada org kata, pakai snatan serbuk lagik bagus. tak bau hapak dan takde memutih.

azimah fauzy said...

MR,
haha.. main hantam gak ek.. tu la, bc description kt luar kotak xde tulis pape pn kan. tp nak sng mmg kna ada
spare sntan kotak le, anytime bleh gna. selagi xbkak, xdenye expired.

oic, ada putih2 ek?sbb xpecah minyak kot? hihi pndai je nak teka2. wat kari pun terer lg nih. gigih je. uiks ada santan serbuk ek? pulak dah. xpernah jmpa pun (xpernah pndg yg lain selain kotak haha).nk kna g survey nih..

Mrs. Ishamizu said...

er akk pn tatau 1 kotak kecil tu sama dgn brp biji klp..hihi, tp kn k.izu salu masak 1kotak tu skali pki..tp k.izu salu tmbh ngan air sket..mmg pkt..huhu...k.izu pn suka yg jenama MS tuh.

Wah tuanku, knp sibuk2 nk masak? tuanku suro la dayang2 tuanku masak. ;p

Anonymous said...

Rasonya la kan. satu kotak kecik boleh mask gulai utk 88 orang makan selama 88 hari. just my 2 cent

azimah fauzy said...

K.Izu,
kiranya k.Izu buat banyak kuah la ye. hehe.. ops! saya ada sorang je dayang. tu pun xcukup ketinggian nak memasak. haha.. sy yg dok masak kt dia ni haa. :D

Anonymous said...

Salam saya suka pkai santan kara, yg warna hijau putih tu, pekat dan sedap mg puas ati ,sekali masak satu kotak ,kalau makan ramai tambah la air skit kalau tak bia je cam gitu cukupla untuk dua tiga org makan tapi tu untuk lauk je kalau kuih ,bubur dan nAsi lemak santan pekat timbang kat pAsar tu yg sedap yg lain mg tak blh lawan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails